Încă în anul 1981, când în cadrul companiei Apple se lucra la crearea calculatorului Macintosh, a apărut termenul de „câmp de distorsionare a realității”. Termenul respectiv se referea la capacitatea lui Steve Jobs de a convinge și a înflăcăra pe toți din jurul său, aproape indiferent de tema discuției. Normal că acest stil de comunicare a devenit una din esențele la aceea ce este Apple.
Pe data de 9 septembrie a avut loc un eveniment organizat de Apple, la care au prezentat noua linie de iPod-uri și noul iTunes. Câmpul de distorsionare a realității a fost prins pe video și poate și urmărit pe viu.
E evident că făcând așa prezentări ei reușesc să creeze turma de fanați hipnotizați de „amazing” și „incredible”. Sigur, dacă aceste afirmații nu ar avea o bază, nu ar dura mult, dar ei chiar fac produse excepționale. Însă cât de mult înseamnă să poți să promovezi un produs. De exemplu, culmea artei de a prezenta un produs eu consider prezentarea făcută la lansarea iPhonului - e genial (partea I, partea II, partea III). Este gândit fiecare cuvânt, fiecare gest, fiecare glumă și imagine. O capodoperă a marketingului.
Parerea mea este ca marketing-ul, asa cum a ajuns acum, este o mare bula de sapun.
RăspundețiȘtergereCu tot respectul, dar anume genul de AMAZING specialisti au reusit sa de o INCREDIBLE gaura in aceasta AWESOME barca numita ECONOMIA MONDIALA. Ne minunam de aceasta CAPODOPERA A MARKETINGULUI. Dar ce este marketing-ul decat promovarea unui bun sau serviciu de care clientul, IN ESENTA, nu are nevoie? Altfel spus, marketing-ul se substituie bunului simt si arbitrului din noi insine care ne spune de ce avem nevoie. Cate din aceste AMAZING "pribambasuri" din noile super-produse le fososesti cu adevarat si cate sunt doar de fitze? In perioada in care m-am capatuit cu un Ipod calatoream destul de des cu avionul sau trenul incat pot sa va spun - dupa 2 saptamani cu cea mai mare bucurie am renuntat la "novinka" si am revenit la batranul meu player cu 1 baterie AA care putea fi schimbata la orice colt fara a regreta Ipod-ul descarcat.
Astfel a reusit economia americana sa mai creeze un produs care americanilor nu le aduce decat cheltuieli - locurile de munca si impozitele pleaca in alta parte. Societate de consum!!!! dar promovata de un MASTER-PIECE OF MARKETING.
Si daca o insiruire de cuvinte gen "super, mega, incredibil, neimaginabil" sunt dovada unei CAPODOPERE atunci modul in care europenii i-au facut pe amerindieni sa le dea aur la schimb cu oglinjoare e CAPODOPERA LA PATRAT?
ar fi aia de la apple geniali, si sunt, la capitolul design. Cu marketingul ;) pareri diferite.
RăspundețiȘtergereDe exemplu: I am a Mac and I am a PC - noua serie de publicitate de la Mac imi pare PUR SI SIMPLU tampita, si un esec total. Defapt, nu numai mie, dar si la prietenii mei profesionisti in publicitate si marketing.
http://www.youtube.com/watch?v=lgzbhEc6VVo
este o reclama care ma face sa mai stau pe PC. Mai exact sa nu vreau sa trect pe Mac. Despre asta mai multe detalii alta data. Apropo, din aceasi serie de reclame este si Gieco (tube it out).
Jobs really fucked up :(
RăspundețiȘtergereCred ca are jumatate de farmacie in sange ca să nu kişi kiar acolo pi scenă...
Apropo... un hedge BETON !
Daca eshti in long pe hartiile "mărului" şi tremura kilotul pe tine... PERF YTD - 118.10% !!!!!!
...te "incarci" cu futures-uri pe metastaza lui Jobs shi te-ai scos cat de cat...
I am Ubik. Before the universe was, I am.
RăspundețiȘtergereI made the suns. I made the worlds.
I created the lives and the places they inhabit;
I move them here, I put them there.
They go as I say, they do as I tell them.
I am the word and my name is never spoken,
the name which no one knows.
I am called Ubik, but that is not my name.
I am. I shall always be.
---
cuvantul Ubik poate fi cu usurinta inlocuit cu iphone, mac etc :)
Iaka di şi la noi nu poţ să găsăşti aşa o iarbă calitetnaia cum fumează CaiafaVerde :(
RăspundețiȘtergereDzăşi baluri pentru Ubik :)))
Larry, indeed :)
RăspundețiȘtergereBuna la toți
RăspundețiȘtergereNu văd nimic rău în marketingul în sine. Și marketingul în sine nu este promovarea unui bun de care clientul nu are nevoie. Două brutării produc pâine similară. Pentru a vinde produsele, ambele folosesc marketingul. Nu cred că cuiva i se va întoarce limba să spună că vând un produs de care consumatorii nu au nevoie. Haideți să nu generalizăm.
Chestia că ai trecut pe iPod fără să te documentezi bine despre caracteristicile lui tehnice cred că vorbește rău nu atât despre Apple, cât despre tine. Nu cred că dacă ar fi atât de nereușite, milioane de oameni ar continua să le folosească zilnic timp de mai mulți ani.
Seria lor de publicități mie îmi place - are suficient umor și transmite bine mesajul (de a arata avantaje comparativ cu competitorul principal). Unele dintre ele sunt chiar superbe (de exemplu același Podium, toate publcitățile le puțeți găsi aici). Până la urmă, pentru mine contează părerea mea, și nu a specialiștilor în publicitate.
Da, Jobs după al doilea cancer și transplant de ficat, arată tare rău. Deși, încă un an în urmă el îl cita pe Twain: the reports of my death are greatly exaggerated.
Apropo despre Ubik, tocmai recitesc biografia lui Dick. Cred că nu voi rezista și mă voi apuca să-i recitesc opera... cel puțin cărțile preferate (Ubik, The Man in the High Castle, The Three Stigmata of Palmer Eldritch, Do Androids Dream of Electric Sheep?).
Get a Mac ads are just awesome!
RăspundețiȘtergereQuant thanks for posting the youtube and Natan thanks for expanding it!
I loved the commercial!
Natan, eu am scris foarte clar - "marketing-ul, asa cum a ajuns acum". Nici eu nu am nimic impotriva procesului in sine. Cat n-ar fi de paradoxal, dar nu atragerea atentiei cumparatorului este menirea principala a marketing-ului!!!!! (interesant, nu?) conform definitiei data nu foarte mult timp in urma de Asociatia Mondiala de Marketing. Apropos aceasta definitie se cam schimba o data la cativa ani.
RăspundețiȘtergereCat priveste brutariile ... cate brutarii ai vazut tu sa apeleze la marketing? Si sa nu-mi spui ca niste billboard-uri mai mari si mai colorate inseamna marketing ca asa se promovau brutariile si in sec 15 cand oameni inca nu stiau ca pe langa brutari mai sunt si specialisti in add. Asa dar ... "produse de care, IN ESENTA, nu PREA ai nevoie".
P.S. Ipod-ul il primisem cadou, de altfel nu dadeam niciodata cateva sute de usd pe unul.
P.S.2 Filmuletul este totusi f.f.f.f hazlui -))
uitasem. ce cred eu o capodopera a marketing-ului?
RăspundețiȘtergerecampania "best job in the world". am inteles ca a beneficiat de un buget de vreo 100 si ceva mii usd, din care 100.000 usd salariul pentru invingator iar "ceva" reprezinta costul unui anunt si bonusul pentru angajatii de la un mic oficiu de turism dintr-un obscur orasel din Australia.
Rezultat - a lot of free media si vreo cateva sute de milioane usd venite in zona.
Referitor la tema articolului, iată și o carte.
RăspundețiȘtergerehttp://abcnews.go.com/video/playerIndex?id=8655775