facebook

duminică, 1 ianuarie 2012

Top carti

Recent, am fost rugat să scriu un mic articol despre cărți pentru rubrica „Top cărți” din revista VIP Magazin. M-am apucat cu plăcere de aceasta, deși în limitele impuse (1000 de semne) multe nu poți spune.

Deci:



Eu citesc mult. Enorm de mult. Probabil, aceasta deja e o formă de dependență, creierul e obișnuit cu fluxul continuu de informație. Oricum, cred că nu e cea mai rea formă de dependență.

Cititul în așa cantități îmi crease și o problemă - nu mai aveam unde să păstrez cărțile cumpărate. Din fericire, evoluția tehnologiilor a venit exact la timp să mă ajute, și acum îmi port rafturile de cărți în iPad-ul din geantă.

Nu voi spune aici despre literatura clasică, și nu despre mainstream-ul contemporan, ci despre SF. Nu acel cu lasere și bătălii cosmice, ci SF-ul de calitate, în care anturajul fantastic este utilizat doar pentru a duce personajele în situații inedite și imposibile în viața obișnuită, și asta pentru a testa limitele umanității.

Totdeauna am avut fascinația aceasta a fanteziei și a creativității care nu mai sunt legate de legile realului, aceea creativitate de care beneficiază oricând compozitorii, coregrafii, și uneori pictorii. Anume urmând această fascinație am ajuns să fiu câțiva ani președintele clubului amatorilor de SF din Moldova, membru al câtorva cenacluri SF din România și autorul mai multor povestiri publicate acolo. Fascinație pe care vă invit să o urmați și voi.

Cum spunea Bilbo, e periculos să ieși pe ușă - faci un pas pe cărărușă, și dacă nu-ți reții picioarele, nici nu știi unde poți ajunge. Vă chem să riscați totuși, deschizând o carte fantastică.


Top cărți:
Frații Strugațkii „Lebedele urâte”
Kurt Vonnegut „Abatorul nr. 5”
Ioan Mânăscurtă „Artefact”

3 comentarii:

  1. Multumesc, Natan, pentru gura de aer proaspat in cotidianul searbad.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cel mai tare mă bucur când aflu că cineva a citit o carte după recomandarea mea. :) Ce altceva aș putea să-mi doresc? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce altceva...?Pace in suflet,copii sanatosi,bani pentru a-ti permite luxul de a face alegeri demne in viata,timp pentru a-ti mai asculta sufletul si pentru a-l hrani, uneori. Si oameni, in viata carora ai lasat o amprenta. Macar prin cartile ce le-au citit la recomandarea ta;).

    RăspundețiȘtergere